Regulamin

§1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE

  1. BKHodowla - Hodowla gołębi pocztowych z linii Veenstra & Sons i T&J Elzinga (dalej: "BKHodowla") prowadzona przez Bogusława Kalickiego w Kiełczewicach Dolnych 39A, 23-107 Strzyżewice, wpisanego do krajowego systemu ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych pod numerem 079475735 (dalej: "Producent").

  2. Niniejszy regulamin stanowi zasady zawierania umów sprzedaży zawieranych na odległość za pośrednictwem strony BKHodowla.

§2 DEFINICJE

  1. Użytkownik – Hodowca (Konsument) – osoba fizyczna dokonująca z Producentem w ramach strony BKHodowla czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

  2. Producent – Bogusław Kalicki, Kiełczewice Dolne 39A, 23-107 Strzyżewice, wpisany do krajowego systemu ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych pod numerem 079475735.

  3. Użytkownik - Hodowca – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem strony: www.bkhodowla.pl.

  4. BKHodowla – sklep internetowy prowadzony przez Producenta pod adresem www.bkhodowla.pl.

  5. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  6. Formularz zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na stronie www.bkhodowla.pl umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towaru do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

  7. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

  8. Newslettter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

  9. Towar – gołąb lub gołębie dostępne w BKHodowla będący/e przedmiotem Umowy Sprzedaży między Użytkownikem _Hodowcą a Producentem.

  10. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta między Użytkownikem - Hodowcą a Producentem za pośrednictwem BKHodowla.

  11. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem BKHodowla.

  12. Ustawa o prawach konsumenta, Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

  13. Zamówienie - oświadczenie woli Użytkownika - Hodowcy składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Gołębia z Producentem.

  14. Zaświadczenie lekarza weterynarii – zaświadczenie wydawane przez lekarza weterynarii po badaniu gołębia zawierające pełne dane rejestrowe i kontaktowe przychodni weterynaryjnej, dane lekarza weterynarii wykonującego badania, datę badania, zakres badania, stwierdzoną jednostkę chorobową, wpływ stwierdzonej jednostki chorobowej na formę gołębia, możliwości wyleczenia ze stwierdzonej jednostki chorobowej, stwierdzenie jaka jednostka chorobowa miała wpływ na padnięcie gołębia, stwierdzenie przyczyny padnięcia gołębia, wydawane na zlecenie i koszt Użytkownika – Hodowcy.

§3 KONTAKT

  1. Adres Producenta: Kiełczewice Dolne 39A, 23-107 Strzyżewice

  2. Adres poczty elektronicznej: kontakt@bkhodowla.pl

  3. Numer telefonu: +48 692508722

  4. Użytkownik – Hodowca może porozumieć się z Producentem za pośrednictwem adresów i danych podanych w niniejszym paragrafie.

§4 INFORMACJE WSTĘPNE

  1. Ceny Towaru podane w BKHodowla są podane w polskich złotych.

  2. Na ostateczna cenę zamówienia składa się cena za Towar oraz koszt dostawy naliczony zgodnie z cennikiem poczty kurierskiej Pocztex nie mniej jednak niż 30,00 zł od przesyłki.

§5 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Użytkownik - Hodowca powinien zapłacić Producentowi za zakupiony Towar w terminie do dnia wysyłki lub w momencie dostarczenia Towaru - w zależności od sposobu płatności wybranego podczas składania zamówienia oraz pokryć koszty przesyłki kurierskiej Pocztex.Użytkownik - Hodowca może skorzystać m.in. z następujących form płatności:

    • a. przelew bankowy
    • b. przy odbiorze (za pobraniem)

  1. Szczegółowe informacje dotyczące akceptowanych metod płatności znajdują się na stronie www.bkhodowla.pl.
  2. Towar zostanie wysłany przez Producenta w terminie uzgodnionym przy składaniu zamówienia, w sposób wybrany przez Użytkownika - Hodowcę podczas składania zamówienia. Zgodnie z zasadami przyjmowana przesyłek przez Pocztex (Poczta Polska), przesyłki przyjmowane są do wysyłki od poniedziałku do środy z wyłączeniem przypadków, gdy dni te są ustawowo wolne od pracy lub gdy po tych dniach przypadają dni ustawowo wolne od pracy, a także w okresach, gdy Poczta Polska wydaję zarządzenia o czasowym wstrzymywaniu doręczania przesyłem zawierających żywe zwierzęta – ptaki. Przesyłki wysyłane są w oznaczonym pudełku lub skrzynkach z napisem "Żywe zwierzęta", "Ostrożnie" wraz z wykupioną usługą ubezpieczenia.

  3. Dostawa Towaru odbywa się wyłącznie na terenie Polski.Zamówienia przyjmowane są przez stronę:www.bkhodowla.pl, pocztą elektroniczną pod adresem:kontakt@bkhodowla.pl.

  4. Sprzedaż będzie realizowana jedynie na podstawie prawidłowo zrealizowanego procesu zamówienia, a w razie składania zamówienia pocztą elektroniczną - jedynie w razie podania wszystkich informacji wymaganych w procesie zamówienia.

  5. Producent zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia złożonego przez Użytkownika - Hodowcę, który wcześniej nie odebrał zamówionego Towaru, nieterminowo regulował należności za zamówiony Towar lub w sytuacji gdy autentyczność zamówienia budzi uzasadnioną wątpliwość.

  6. Producent zastrzega sobie prawo do telefonicznego potwierdzenia zamówienia.Użytkownik - Hodowca może zmienić lub wycofać złożone zamówienie w całości do momentu jego wysłania. W tym celu należy skontaktować się z numerami podanymi w zakładce Kontakt, pocztą elektroniczną zgodnie ze wskazaniem w pkt. 3.

§6 PRAWO DO ZWROTU TOWARU

  1. Płeć młodego gołębia, płodność młodego gołębia, padnięcie z przyczyn fizjologicznych, a także barwa lub budowa gołębia nie stanowi podstawy przyjęcia zwrotu Towaru.
  2. Użytkownik - Hodowca może wnioskować o zwrot Towaru kupionego w BKHodowla jedynie wówczas, gdy w ciągu 3 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki z Towarem, lekarz weterynarii wyda "Zaświadczenie lekarza weterynarii" na zlecenie i koszt Użytkownika - Hodowcy stwierdzające, że zdjagnozowana została jednostka chorobowa u gołębia zagrażająca bezpośrednio jego życiu lub jednostka chorobowa, która spowodowała padnięcie gołębia. W takim przypadku, należy w pierwszej kolejności skontaktować się z Producentem w sposób wskazany w pkt. 3 oraz przesłać skan "Zaświadczenie lekarza weterynarii" na adres: kontakt@bkhodowla.pl lub oryginał pocztą na adres Producenta w celu weryfikacji. Producent zapozna się z treścią "Zaświadczenie lekarza weterynarii" oraz skontaktuje się z lekarzem weterynarii w celu weryfikacji autentyczności "Zaświadczenie lekarza weterynarii" oraz zakresu diagnozy i oceny wyników. Po weryfikacji Producent poinformuje Użytkownika - Hodowcę w drogą wiadomości elektronicznej na adres e-mail o podjętej decyzji, co do zgody na zwrot Towaru. W przypadku pozytywnej weryfikacji Producent przyjmie zwrot Towaru pod adresem: Kiełczewice Dolne 39A, 23-107 Strzyżewice. Zwracany Towar będzie przyjęty wyłącznie w oryginalnym opakowaniu/skrzyni wraz z oryginałem "Zaświadczenie lekarza weterynarii", o ile nie zostało wysłane wcześniej do weryfikacji. W przypadku padnięcia gołębia podstawą przyjęcia zwrotu będzie dodatkowo odesłanie obrączki rodowej gołębia i karty własności/rodowodu. W przypadku zgody Producenta na przyjęcie zwrotu Towaru koszt przesyłki ponosi Producent.
  3. W przypadku przyjęcia zwrotu Towaru przez Producenta na zasadach opisanych w pkt 2, zwrócona zostanie do Użytkownkia - Hodowcy kwota równa cenie Towaru w terminie 5 dni roboczych od dnia przyjęcia zwrotu Towaru w formie przelewu bankowego na konto Użytkownika –Hodowcy, z którego przelew wpłynął lub inne konto bankowe wskazane przez Użytkownika –Hodowcę albo też przekazem pocztowym na adres wskazany w zamówieniu. Koszt wysłania Towaru do Producenta nie podlega zwrotowi.

§7 PLIKI COOKIES

www.bkhodowla.pl informuje o tym, że na swojej stronie internetowej stosuje pliki cookies. Korzystając z serwisów internetowych bkhodowla.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażają Państwo zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności.

§8 POZOSTAŁE INFORMACJE

  1. Spory powstałe w wyniku realizacji zamówienia będę rozstrzygane na drodze polubownej.

  2. W wypadku niemożności osiągnięcia porozumienia na drodze polubownej spory będą rozstrzygane przez stosowny Sąd. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby/miejsca zamieszkania pozwanego.